zaterdag 25 oktober 2014

The maze runner ( in 100 woorden)

Een combinatie van allerlei ellementen uit klassieke sci-fi films maar toch in een spannend en entertainend jasje gestoken. Ik heb de boeken niet gelezen maar ben ervan overtuigd dat de laatste 15 minuten uitgelegd word in het 2e deel, maar als stand-alone film vond ik het einde een beetje te afwijkened van de voorgaande 2 uur. Fris, jong talent en toch was het acteerwerk echt wel overtuigend. Alleen het meisje voegde weinig toe aan het verhaal. Toch heeft de film me aangenaam verrast en zat ik de hele tijd op het puntje van m'n stoel. Een leuke cliché gevulde thrillride!

67/100

woensdag 15 oktober 2014

The Loft (in 100 woorden)

Als je van de orginele 'Loft' houdt, zul je zeker en vast snoepen van deze Amerikaanse remake. Dit is (bijna) exact dezelfde film: personages, verhaal, dialoog, ... maar het zijn de acteurs die deze film unieker maken. Ze kenden allemaal hun personages door en door. De casting voor deze film was 'spot on'. Het orgineel was abstracter in uiterlijk maar deze film had klasse. Ze hebben allebei hun slechte kantjes natuurlijk, maar welke film heeft dit niet!? Jammer dat we zo lang hebben moeten wachten want ik heb echt genoten van dit meeslepend mysterie Ps. James Marsden WAS Koen De Bouw!

72/100

zondag 12 oktober 2014

Gone Girl (in 100 woorden)

De eerste helft van deze film was echt formidabel, de opbouw met Nick en de verdwijning van zijn vrouw vond ik absoluut briljant, zelf begon ik te twijfelen aan Nick's onschuld. De tweede helft neemt het verhaal enkele intense plotwendingen, wat voor sommige mensen enorm verwarrend zal zijn. De film is lang maar houd je volledige aandacht tot de laatste seconde. Het einde is open voor ieders persoonlijke interpretatie. De plotwendingen zijn absoluut absurd en toch komt het verhaal realistisch en natuurlijk over. Een pracht van een film met ijzersterke prestaties van 2 topacteurs. Gone Girl is fan-fucking-tastisch … (sorry)!

84/100

woensdag 8 oktober 2014

National Lampoon's Christmas Vacation (in 100 woorden)

Een perfecte kerstfilm ... géén uitgebreide camerabeelden, geen overdreven special effects ... gewoon onvervalste humor in een kleurijk canvas van sneeuw, cadeautjes en kerstlampjes (25.000 om precies te zijn). Chevy Chase schittert wederom in zijn rol als Clark Griswold en kan iedereen doen lachen met één enkele gezichtsuitdrukking. Deze film is een echt kerstklassieker en enorm herkenbaar omdat iedereen deze situaties kan meemaken. Natuurtalent John Hughes gaf ons hilarisch absurde en toch realistische situaties gemengd met hilarisch absurde en toch realistische personages. Alles samen vormt een mooie presentatie van wat er allemaal fout kan lopen bij een "fun old fashioned family Christmas".

75/100

King Kong (in 100 woorden)

Knip een half uur drama en het personage Jimmy uit deze film en je hebt een betere King Kong film. Dit is géén slechte film, in tegendeel. Maar er word véél aandacht besteedt aan nutteloze personages en emotionele verhaallijnen. Jack Black was nog niet eens zo slecht, ik vond hem een aardige Carl Denham. Naomi Watts en Adrien Brody waren goed maar hadden weinig chemie vond ik. De effecten zijn op sommige momenten formidabel en soms een beetje flauw (Brachiosaurus-stormloop?). Het hele verhaal is een mooie remake en toch zeker de moeite waard, alleen al voor Andy Serkis als Kong!

71/100

Angels & Demons (in 100 woorden)

Het vervolg op het controversiële Da Vinci Code is in mijn ogen enorm interessanter dan zijn voorganger. "Code" was in mijn ogen één grote uitgebreide religieuze geschiedenisles. Hier is het één grote race tegen de klok, met hier en daar minieme informatie over kunst en religie. Tom Hanks is wederom fantastisch, Hanks en Ewan Mcgregor schitteren op het scherm. Het hele "bom in Vaticaanstad" is misschien wat overdreven, maar de explosie zelf is echt EPIC! Ik was niet zo'n fan van de plotwending op het einde, maar Ron Howard geeft ons een spannende thriller met boeiende geschiedenis-weetjes. Puur entertainment.

69/100

dinsdag 7 oktober 2014

Slumdog Millionaire (in 100 woorden)

Een mooie combinatie tussen Bollywood en Hollywood. De film bestaat uit 3 aparte verhalen: "wie wordt miljonair", de ondervraging en de flashbacks. In het begin vond ik de flashbacks iets te geforceerd overkomen maar naarmate Jamal en salim opgroeide vond ik het verhaal (en de acteurs) veel interessanter worden. De sfeer doorheen de hele film is wel aardig, door de felle kleuren en snelle camerabeelden voel je echt de chaos van India. Ik vond Dev Patel (Salim) nog de beste acteur in de film, de rest was gewoon oké. Een mooie film om naar te kijken... niets meer, niets minder.

63/100

movie 43 (in 100 woorden)

Wellicht één van de slechtste films die ik de laatste jaren gezien heb! Ze proberen wel, maar deze komedie is gewoonweg niet grappig. Als een volledige film is dit echt een rommeltje! Ik vind het echt jammer dat zo'n grote hollywoodsterren meespelen hierin, en ze acteren nog niet eens zo slecht maar ze krijgen echt slecht materiaal om mee te werken. Alle aparte segmenten passen niet bij elkaar en bestaan uit flauwe toilethumor. Ik heb misschien 2 keer wat extra lucht uit mijn neusgaten geblazen, maar gelachen ... no way! Goede reggiseurs en fantastische acteurs verspillen hun talent in deze "film".

18/100

Walk the line (in 100 woorden)

Walk the line is een aangrijpende biografie over het leven van Johnny Cash. Joaquin Phoenix lijkt misschien niet op Cash, maar hij weet perfect zijn stem en persoonlijkheid over te brengen. Phoenix en Reese Witherspoon (June Carter)zijn zowat de enige die een memorabele acteerprestatie neerzetten. De muziek is fenomenaal en toch overschaduwd de muziek het verhaal nooit. De film duurt misschien net iets te lang en toch ligt het tempo van het verhaal enorm hoog. De tijdsperiode is prachtig weergegeven en de regisseur vond een perfecte combinatie van emotie, entertainment en muziek. Eén van de beste biografieën ooit verfilmd.

74/100

Saving Mr. Banks (in 100 woorden)

Een unieke sfeer en prachtige shots vormen samen het perfecte canvas voor dit kunstwerk. Ik kon niet inbeelden dat een film over het maken van Mary Poppins zo interessant, grappig en ontroerend kon zijn. De flashbacks over PL Travers' verleden zijn soms wat afleidend, maar zijn wel nodig om het volledige verhaal over PL Travers te kunnen begrijpen. Tom Hanks als Walt Disney en Emma Thompson zijn perfect gecast en hebben hilarische chemie samen. Het is vooral de sfeer in de 60's, de humor tussen Disney en Travers en de drama die van deze film echt een modern sprookje maakt.

80/100

Less is More

Vanaf vandaag zal deze blog veranderen. Ik heb vernomen dat mensen de dag van vandaag geen tijd meer hebben om lange reviews te lezen en daarom zeg ik: "Less is More".